tirsdag den 23. oktober 2012

London! Så er vi her!



Hvis dette læses som en druk leg, så tag en slurk hver gang jeg skriver gå tur, Dannebrog og ting som kunne lyde som mad.

Dagen startede kl. 5 om morgenen (hvilket er en krænkelse på menneskerettigheder) og Christina og jeg stod op. Min mor kørte os til Terminal 2 (den dejlige kvinde) da vores originale chauffør var væk og der søgte vi SAS check ind skranke, hvilket førte os ud på dagens første store gå tur. Efter at afleveret vores baggage bevæger vi os op mod Tax Free området. Det skal indskydes at jeg havde valgt en grå Gina Tricot trøje som fældede umenneskeligt meget. Mit sorte tøj lignede noget som var blevet overfaldet af et får.

Takket være en morgen sløv medarbejder hos Starbucks fik Christina en gratis mellem Chai latte før vi gik hen til flyet. Det befandt sig i gate C40 som ligger i den anden ende af lufthavnen, så lang gå tur igen. Efter flyet havde forladt gaten fik vi dog af vide at vejret over Heathrow var dårligt så vores fly blev sat på stand by. Vi kom dog i luften efter 50 minutter og på turen derover forsøgte vi at sove, men dem som har prøvet at sove på et fly ved godt at det ikke rigtig gør vidundere.

I Heathrow ligner mit tøj nu noget som har begået massemord i en build a bear butik med hjælp butikkens produkter, men selvom jeg lignede en bamses værste mareridt pga. min trøje, var det Christina som havde problemer med at komme ind i England pga. problemer med hendes pas. Vi tog Underground (eller the Tube) fra Heathrow til Pontoon Duck som tog ca. 2,5 time og to skift (+ gå ture). Ved vores skift på Tower Hall gik vi forbi the Tower of London og vi syntes at det manglede noget, så vi trak Dannebrog ud af tasken og viftede det som gale på en legeplads. Det var også her vi mødte ’farvel’ manden, en flink forbigående mand som kunne (som det eneste danske ord) sige farvel. Han havde også en hund, den var sød.
 
Vi var begge trætte og sultne og pludseligt lignede navnene på Undergrounds stationerne mad navne; f.eks. Becontree (see where I’m going with this?). Aldrig i mit liv gør jeg det igen, men takket være forsinkelser osv. ankom vi lige over 12 og vi kunne checke ind med det samme efter en længere gå tur fra stationen til hotellet. Vi købte noget frokost på vejen på den lokale tank station også tog vi ind til centrum, nærmere bestemt Holborn st. hvor jeg viste Christina The Forbidden Planet (gud forbyde at hun slippes fri derinde igen!) og derfra gik vi (ja, du gættede det: gå tur) mod Piccadilly Cirkus og tog ind i dvs. japanske butikker og Waterstones (en stor bog butik). Så gik vi op og ned af Regent Street (og det var en langvarigere gå tur) hvor jeg opdagede at den søde dame i Waterstones ikke havde givet mig den discount som var på tilbud. Så vi gik tilbage (take a shot) og jeg fik mine penge tilbage (stort smil).

Til aftensmad spiste vi på en lille japansk sidecafe, men jeg kunne ikke lide min mad og var ret bitter fordi jeg havde betalt £ 5,5 for det. På vejen mod Tottenham Court Road St. finder vi en lille sidebutik med alt muligt random i DVD, bøger mm. Og voksne film. Det måtte jeg se, og så befandt jeg mig i kælderen hvor 7 ældre mænd (og jeg mener ældre! Og her bruger jeg endda et pænt ord) pludseligt stoppede op og gloede på mig som om jeg var deres mor. Jeg finder et hæfte som så spændende ud (noget om seksualitet i England), men det var en vol. 2 så jeg spurgte om de havde vol. 1, men det havde de ikke. Da jeg lagde den tilbage fik jeg ellers et andet tilbud fra en af de tilstedeværende herre og jeg stirrede bare på ham. Jeg rystede bare på hoved, fandt Christina ovenpå og vi gik efter hun havde købt nogle DVDer.

Siden Tottenham Court Roads St. stadig var under ombygning (var den også da jeg var der i 2010) gik vi (getting drunk?) tilbage til Holborn St. På vejen fandt vi bl.a. Denmark street. Vi tog toget tilbage til hotellet og ankom ca. kl. 20:40 efter dagens sidste lange gå tur. Begge trætte og udmattede, men alligevel med godt humør.

I morgen tager vi Oxford Street med storm. Fortsættelse følger…;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar